Karmansbo och APT

Det har gått troll i vår APT. Skulle ha åkt redan i höstas och sedan i december och januari och februari men nu jäklars kom vi äntligen iväg och vad händer. Krasch bom bang så får vi punka på E18 och hela däcken var bara ett stort hål runt om och luktade bränt gummi Vad ska tre tjejer göra i detta läge???? Hann som tur var av avfarten där vi skulle svänga av mot Köping innan vi stannade och nu var  det dags att sätta oss på prov.
Ut ur bilen fram med reservdäck och domkraft. Åhejåhå vad vi slet för att få av däcket och få dit det nya. Till sist stannade det en riktig arbetare som hjälpte oss att sätta dit reservdäcket och lyfta in det skitiga däcket i bilen igen så vi slapp bli skitiga. Fnissade lite inombords då man tydligen inte har ett riktigt jobb. Tackar.....
Tjugo minuter för sent kom vi bara och en erfarenhet rikare. Vet inte hur vi ska klara oss när vår kollega Camilla ska sluta eftersom det är hon som tar i dessa situationer och peppar oss andra till att vi klarar detta.
Nu har jag iallafall bemästrat detta och motortorsk i snöstorm med startkablar. Ja det är kul att pendla och bli några erfarenheter rikare i livet.


Vår arbetsplatsträff blev iallafall konstruktiv och inte så negativ som vår chef befarat. Stämningen låg på topp och avslutades med en trerättersmiddag med gott vin och enormt trevligt sällskap. Avslutades på en övervåning i herrgården med vin och snack ensamma då personalen åkte hem. Pratades och skrattades en hel del samt en del av oss (jag) blev lite rädda blev vi då vi pratade om övernaturliga saker och upplevelser. Sjöng även en del då Camilla dominerade med att kunna alla texter på alla låtar. Det var allt från rock, psalmer och annat smått och gott. Härligt att lära känna sina kollegor lite bättre. Ja det blev en bra APT iallafall när den väl blev av.

Imorgon bär det av mot Stockholm för återbesök på St Eriks ögonsjukhus. Förhoppningsvis blir det sista besöket där och överflyttas ytterligare en gång till Västerås *håller tummarna*.
Har även blivit uppringd av kirurgen i Uppsala som ska planera in min operation som han hoppades att jag visste om skulle bli av. Ja sa jag skulle jag inte veta det?? Informerade även om att det brukar gå bra och att man brukar repa sig snabbt men jag ska räkna med 3 dagars inneliggande sjukhusvistelse. Jag undrade över sjukskrivning och han undrade vad jag jobbade med. Berättade att jag jobbar som sjuksköterska på anstalt och då replikerade han med att jag ska nog passa mig för njursparkar det blir inte bra. Hihihi verkar som att kirurgen har lite humor vilket känns tryggt och skönt på något vis. Tristare med torrbollare. känns som att det klickjade mellan oss iallafall.
Verkar som att det blir av i maj och tre
veckors sjukskrivning ska jag nog räkna med iallafall. Och det är ju som det är....Kunde ju vara värre......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0