Skolavslutning x 2

Idag var det dags för M att sluta trean och gå vidare till mellanstadiet och för E att sluta förskoleklass.
Som tur var så regnade det inte och avslutningen kunde hållas utomhus på Håkantorp som vanligt.

Dottern hade lockat håret och var så fin i klänning och liten cardigan medan sonen var vattenkammad och hade skjorta och shorts.
På avslutningen sjöng och spelades det olika sånger med sommartema och på sonens avslutning i klassrummet bjöds vi på mer sång och det delades ut diplom och alla alster som gjorts under året (vilket blir en hel del).
Efter detta så fikade vi inne på fritids och M överlämnade sina t-shirtar som hon fixat åt "Världens bästa fröknar", hon hade redan gett sina klassfröknar var sin t-shirt också och den gåvan vart uppskattad som det verkade.
När avslutningen var avklarad så var det dags att hämta ett stycke kusin på Viksäng då hennes föräldrar ska på partaj med sina jobb och hon skulle vara med oss på em för att sedan följa med på restaurang vilket vi tyckte att ungarna förtjänar efter ett så bra läsår följt av övernattning hos mamma och pappa.
Så nu har eftermiddagen innehållit dopp i poolen, Scooby doo-film och snacks samt påtvingad utelek så att jag fick vila lite innan kvällen.
Sambon är borta på galej med sitt jobb och kommer nog inte hem förrän klockan är mycket och i vilket skick vet jag inte än. Har inte vågat ringa för att kolla läget ännu.

Annars går det sin gång här hemma. Vart igår inskickad till infektionsakuten för ställningstagande till såret och ev. borttagande av agraffer. Läkaren ansåg att agraffer skulle bort samt att hon även tog bort en del död vävnad så att det ska kunna läka snart.  Hon tror att det kommer att ta några veckor innan det läkt ordentligt iallafall.
Har blivit sjukskriven lite längre men det var på håret. Bollas mellan familjeläkaren och infektionkliniken och båda tycker att det andra ska sjukskriva. Det som de är överens om är att jag inte ska jobba förrän det har läkt och jag orkar men vem som ska göra det vill ingen ta ansvar för. Mittemellan står jag och börjar bli trött på det för jag kan ju inte sjukskriva mig iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0