Nytt jobb

Har inte kunnat blogga då jag är så himla trött på kvällarna.


Har börjat på ett nytt jobb 1 september och även om det är min gamla arbetsplats så ska det förnyas och bli bättre än bäst (vad chefen anser iallafall).Så nu jobbar vi och sliter för med den dagliga verksamheten som ska fungera trots förnyelse och allt vad det innebär. Alltså för er som inte fattat så har jag lämnat Kriminalvården och börjat i psykiatrin igen på Beroendecentrum Västmanland/Beroendemottagningen. Än så länge är fördelarna fler med att byta jobb över nackdelarna. Och ja...jag var ambivalent ända till sista dagen men efter avtackning från cheferna (som uteblev) så kändes det bara helt rätt och efter några timmar på jobbet kändes det som en längre tjänstledighet. Ja vad jag försöker säga är att jag har hittat hem igen...eller som min kollega sa...Patienterna är ju sjuka här.....



Så nu är det tillbaka till Subuxone, Metadon, pillerdelning och ADHD och jag trivs.
Delar kontor med älskade Emma...inte optimalt men om jag får bestämma och jag måste dela så är det med henne och det vet du ;-).
Och visst finns det mycket att förbättra....och jag har fått fundera på vad det var som gjorde att jag valde att lämna och ja det var rätt då men nu var det rätt att komma tillbaka.
Vad jag försöker säga är att jag nu är nöjd, mycket gladare och trivs med livet.....sen är inte allt på topp men jag jobbar på det.

Trevlig kväll alla.......nu ska jag umgås med sambon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0