Jag har en ny bebis.....

I tisdags kväll hände det ofattbara, det katastrofala, det som bara inte får hända.....min dator ville inte starta. Vad jag och sambon än gjorde spelade ingen roll, den hade gett upp, dragit sitt sitt andetag och ville inte mer...desperationen var ett faktum, abstinensen satte in...hade ju flera bud på tradera som jag måste följa, vad ska jag göra nu på kvällarna och räkningarna ska ju betalas.
Ja som sagt mitt liv var i ruiner.......beslutade snabbt tillsammans med sambon att snarast möjligt måste antingen datorn lagas (helst inte) eller en ny införskaffas.
Så igår var det dags att skita i att jag hatar affärer som innehåller en massa teknik (är inte ett dugg intresserad ju) och bita i det sura äpplet. Jag har ju inte en aning om vad alla dessa olika bokstäver betyder bakom märket (de enda boktavskombinationer jag känner till är ADHD, ADD o dyl) men nu stod jag här tillsammans med min expert sambon som redan hade dregel på hakan och i princip sett ut vad jag skulle ha och som vanligt blev det kärlek vid första ögonkastet (alltid så när jag ska ha nå´t).
Så nu sitter jag här förhoppningsvis med en bra maskin (alla säger det). I min värld har den knapparna på rätta ställena, är blank och fin, har större skärm och är svart och blank. Jag fick till och med en trasa att torka av den med.
Så allihopa nu är jag på G igen med en högprestandamaskin...........................eller som jag säger den är svart och blank och årsmodell svart..........

Psssssssssst..... igår var jag i Stockholm på återbesök angående cancern och det verkar som att det än så länge går som det ska. Håller tummarna stenhårt att det håller i sig. Hoppas, hoppas, hoppas.........

Pssst 2:
Har haft en skitdag idag på jobbet.....varför är en del bara dumma i huvudet????????

Kommentarer
Postat av: Sarı

Vad roligt for dej med en ny dator. Jag haller verkligen tummarna for dig oxa nar det galler cancern gumman...Kramar fran oss i varmen.

2008-08-30 @ 16:19:54
URL: http://frufiona.bloggagratıs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0