Jag säger NEJ!!!!!!!!!!!!!

Detta är vår nya paroll på jobbet
- Jag säger Nej.
- Ingen idé att argumentera.
- Nej bara kort och gott.
Funderar på att fixa knappar som det står nej på med stora bokstäver så att man bara kan på peka på den och säga NEJ.......
Vi säger även Nej till svininfluensa och funderar på att demonstrera mot denna utanför sjukhuset.
Våra bidrag till banderoller och slagord är som följer:
"Nej till svininfluensa"
"Ned med svininfluensan"
"Våga vägra svininfluensa"
"Inför obligatoriska basala hygienrutiner"
"Mer sprit till folket"
"Desinficera mera"
Vi undrar även hur den ska lyckas komma in på jobbet med alla dessa säkerhetsföreskrifter. Kan man inte bara säga nej och stänga den ute......Måste man verkligen bevilja att den ska få komma in??????
Ja så kan snacket gå en fredag efter jobbet efter ett par glas vin och kinamat...........

Trevligt hade vi iallafall med kinamat, vitt och rosévin och alkoläsk vilket följdes av utgång med dans på Harrys. Stämningen var på topp och det planerades hej vilt inför damrallyt vilket var syftet med kvällen (ähhhhh not), men vi pratade om mycket annat.
Händer märkliga saker när man är ute så där....vet inte om jag blev raggad på av en tjej eller inte. Är lite diffust men väldigt märklig upplevelse. Antingen var hon för full och hade tappat distansen helt eller så var hon på jakt. Märklig upplevelse hur som helst. Strategi från min sida.....försöker hon något skriker jag. trategi från de som var med...händer det något skriker vi....tur att vi är tjejer och kaxiga....hihihihihi

Annars så har vi haft kalas för M som fyller åtta år idag men firades igår för att hon har åkt en vecka till Orust med mamma, pappa och kusin med familj.
Detta är hennes present och hon får säkert superkul men jag oroar mig ändå och kommer att längta som bara den efter sin stora tjej. Kommer nog inte att slappna av helt förrän hon är hemma igen.
Kalaset var som vanligt hos vår familj. Högljudd, trevlig och intensiv. En helt vanlig familjesammankomst hos oss vilket förklarar varför jag är som jag är.
M var iallafall nöjd med sina presenter. Hon fick pengar (som hon önskat sig), spel till sitt Nintendo och fodral med tillbehör till densamme, kläder, pennor, sovsäck, biocheck, örhängen och diverse småprylar. Fick även bestämma mat så det blev tacos (som vanligt när hon får bestämma).
Själv var man inte riktigt på topp efter fredagen men man måste bita ihop ibland och härda ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0