Mamman reflekterar........

Har haft en stressig dag på jobbet idag. Två som jobbade av fyra möjliga, dosettdelning och apodoser, sjuksköterskebesök och planering inför läkare och psykiatriker imorgon samt dessa j...a telefoner som ringer hela tiden. Har ganska så hög stressnivå men idag blev det lite för mycket ev det goda och som grand finale ett akut prov som jag var tvungen att åka till labb med.......tack gode gud för min snälla mamma som idag erbjöd sig att hämta knoddarna på dagis då sambon jobbar dubbelshift och de skulle ha varit på dagis mella 07.00-17.30. Fick även mat efter jobbet så jag är tacksam (och mätt). Hoppas bara att dagen imorgon blir lugnare för jag har hela skrivbordet fullt med jobb som jag måste göra imorgon...Puh.
Fortsätter det så här får man lov att dubbla dosen Losec och minska på koffein och tuggummituggande annars säger väl magen ifrån på en gång.
Glamouren i min värld bara fortsätter att minska och jag tror snart att verkligheten snart kommer ifatt mig (tyvärr, vill ju leva i min lilla glamourösa bubbla ju). Tror att det är därför som jag älskar allt som glittrar till min dotters stora glädje. Inbillar mig ju att jag lever ett glamouröst liv med två snälla barn som aldrig gnäller, en snygg, trevlig och händig sambo (stämmer till stor del, har lite lång startsträcka bara), ett underbart jobb där jag gör en god gärning (försöker intala mig att det är så) och att livets lycka (pengar, pengar, pengar) kommer att le mot mig och min familj.
Nääääää................reality check jag har två underbara och friska barn (som jag blir galen på, som jag skriker på och som ger mig gråa hår), en sambo som i perioder kan om han vill (är fortfarande snygg att se på och trevlig när han inte sitter vid datorn), har ett bra jobb som jag trivs med (men som kan ge en magsår och andra otrevligheter) och jag är lycklig (men inte speciellt rik, annat i kärlek och det är väl egentligen det som betyder något).
Inser att jag har ett ganska så bra liv.....borde egentligen vara mera tacksam för det man har men det är ju lättare att grotta ner sig i det som är negativt.

Och ibland är livet bara helt underbart...............
- när man blir sams efter att ha varit osams och man får säga att man egentligen blir så arg för att man tycker så mycket om personen ifråga
-när man kikar in till knoddarna innan man lägger sig och det är en salig röra av armar, ben, gosedjur, täcken och kuddar
- när knoddarna kryper ner bredvid en i sängen under täcket alldeles varma och klappar en på kinden och säger att de tycker om en
- mysiga långfrukostar när man är lediga

image10

M läser för E oktober 2004


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0