Grekiskt med rödvin

Var igår på Grekiska med jobbarkompisarna för att käka middag, umgås och tyvärr tacka av E. Jag hämtade ett glatt gäng som hade druckit "festis" på bussen för att åka vidare hem till E och grunda med lite vin med snack och skvaller. Vi hade lovat att det inte skulle bli jobbprat men det gick typ 3 sekunder sen sprack det. Fast det är ganska skönt att kunna snacka jobb i lugn och ro utan telefoner som ringer eller andra som stör. En av syrrorna gjorde sin berömda fria tolkning av en av våra killar och det är skönt att kunna skratta åt jobbet ibland. Vi är ett gäng som har himla kul tillsammans. efter några flaskor vin for vi vidare ner på stan för att käka grekiskt och som vanligt var maten super och vin jättegott. Det är få ställen som serverar så mycket mat att man måste lämna massor kvar. Magen stod åt alla håll och vi var alla mätta och belåtna så vi beslöt oss för att gå vidare till Sky bar för att dricka lite drinkar. Alla var lite trötta eftersom vi drabbats av "palt-koma" så det blev bara en drink trots att E och jag hade bestämt att vi skulle bli sena och fulla men ja ett av två är inte helt fy skam, eller???? Kom iallafall hem i gott skick, var lite trött bara och somnade på soffan innan jag gick och la mig, har sedan sovit som en stock hela natten.
Vet att jag var packad eftersom jag hade mina teorier om vad man borde få lära sig i skolan. Allmännyttiga saker som varför man inte bör ha kjol när man är full och hur man undviker att spy ner skorna samt var tar egentligen den andra strumpan vägen?????
Vet själv att det var dags att sussa när jag kom hem hem för när jag börjar fundera i de här banorna finns det bara en återvändo......sova annars så kan jag inte släppa det utan att få svar och vilka frågor är det egentligen, vad står de för???? Orkar inte med mig själv när dessa funderingar slår till så skönt att jag gick och la mig.
Annars var det en supertrevlig lördagskväll med trevligt sällskap, god mat, massor av skratt (som vanligt) och lite för mycket rödvin men som sagt vad gör det om hundra år.
Nu laddar jag inför fredagen då vi ska ha första vinträffen med våra vänninor som är i samma sits och kan behöva slippa ifrån man, barn, ansvar och bara ha trevligt, skratta, snacka skit och pimpla rödvin......så snart är det dags igen bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0