Mastodonthelg och j-la gubbe

Allt var frid och fröjd inför helgen som skulle påbörjas med flexledig efteriddag från jobbet, storhandling på ICA Maxi och mysfredag inför två kalas samt kräftskiva under reswterande två dygn. Men tji fick jag.
Min fredaglunk rubbades av en idiot till surgubbe (jämnårig kanske men det sitter inte i kroppslig ålder) som på parkeringen hörru du ungdjävel när jag och två ungar kommer efter en lyckad handling (inga hysteriska ungar eller snetändningar). Det tog någon sekund  innan jag fattade att han skrek åt E...när jag undrade vad han höll på med anklagar han mig för att inte ha koll på mina ungar i affären och att E hade slagit till honom inne på affären och avslutar med att säga att det ser man ju att det är ena djävla ungdjävlar. Jag replikerar med att undra varför han inte tagit detta med mig eller min sambo inne på affären så att E hade fått direkta konsekvenser av vad han gjort och jag ville också veta exakt vad som hänt men han fortsatte att kalla dem ungdjävlar. Jag försökte bara att få in ungarna snabbt i bilen för att de skulle slippa höra på vad jag skulle säga till honom men när jag vänder mig om så påker han iväg och där står jag....kränkt som bara den, flyförbannad och skitledsen.....j-la gubbe att hålla på. Vet att min E inte är Guds bästa barn och att han kan slåss men har svårt att tro att han skulle slå någon på affären som han inte känner utan anledning och med vilje....de som känner E vet att han är en liten fegis som enbart är kaxig mot dem han känner sig trygg med. Har även försökt med att få M att berätta om det hände något speciellt men hon har sina egna små teorier om vad som kan ha hänt men slutsatsen är att vi har inte en aning.
Vet iallafall att jag handlar på Maxi hädanefter i hopp om att jag möter detta surkart och kan konfrontera honom igen. Han kanske är lite intresserad av att han sabbade vår fredag och att jag fick förklara för mina barn att det är inte ok för vuxna att bete sig och kalla barn för det som han gjorde. Även om det nu var så att E slog honom (vilket jag hoppas inte är fallet) så sänker han sig till en treårings nivå och ballar ur totalt. Det är aldrig ok att som vuxen bete sig så där......

Kalas nr 1:
E fyller ju 4 år på tisdag så det var dags för kalas för nära och kära med en avlutande kräftskiva som traditionen bjuder. Dagen avlöpte utan problem med fika och ja må han leva med tårta och massor av paket....dagen grej var ett dinosarieägg som man lägger i vatten under 12-24 timmar som sedan kläcks. Detta var det enda som var intressant på kvällen speciellt när det började spricka lite och det blev ett litet hål och man såg att det låg något där inne. Annars var det som vanligt, ungarna tyckte att kräftorna såg läskiga ut och vill inte ens prova.
Söndag morgon vaknar jag av att M berättar för lillebror och kusin (3,5 år) att det är en riktig dinosaurie och försöker att låta som en vilket resulterar i två smårädda grabbar och en asgarvande mamma och storasyster. Grabbarna blev lite besvikna sen när de insåg att den inte var levande men nu är den E ständiga följeslagare och han har fått ett namn: Blixten.

Kalas 2:
M fyllde sju för en tid sen mitt i semestren så nu var det dags för kalas för tjejkompisarna. Klockan fyra började det att ringa på dörren och snart var det tio småtjejer som hade disco, käkade korv och popcorn i en salig röra. Det var dans, dansföljajohn, Nintendo Wii, dansstopp och man blev helt slut bara av att titta på. Efter tre timmar var det dags att bli hämtade och det var tur det för jag vet inte om jag hade fixat längre med alla dessa sjuåringar. Om man bara hade en bråkdel av deras energi skulle man fixa en hel del mer på jobbet än man gör idag.

Ännu en helg som det var skönt att den tog slut..........nu är jag ledig i tre dagar för att M ska börja skolan.


Kommentarer
Postat av: Mickis

Vilken idiot!!!! Hoppas ni handlar samtidigt igen nångång så han kan få veta att han lever. Sådär får man bara inte bete sig!!!! suckar

2008-08-18 @ 21:34:13
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Grattis E! Skit i gubbjäveln! Fika imorgon?

2008-08-19 @ 18:11:17
URL: http://enligtemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0