Härligt uppvaknande

Imorse vaknade vi av att barnen sjung två luciasånger  och finns det nå´t bättre uppvaknande?? Lucia igår på jobbet blev en flopp. Två hästar och tre personer så jag tror inte att det var något speciellt högljutt luciatåg. Till nästa år röstar jag för att man hyr in luciatåg som lussar i gympasalen. Till och med grabbarna tyckte att det var lite pinsamt så jag vet inte men det kanske var någon som uppskattade det.
Idag har vi haft stor bakdag. Har gjort pepparkakor, julstjärnor och ytterligare en gång havreflarn (skam den som ger sig). Det gick utan större problem förutom havreflarnen men de går att äta och har fyllning så vem vet. Är iallafall skönt att det är gjort så nu ska åkas och handla, kicka ut ungarna i snön och sedan ladda för en myskväll med Harry Potter och godis.
Fredagskvällen tillbringades framför teven och Idolfinalen.....Kevin vann som förväntat men Alice gav inte bort någon promenadseger. Det var underhållande men kunde ha varit klart på två timmar anser jag.....och aftonbladet.

Tjolahopp nu ska jag ta med mig E och åka o handla....ha en bra lucia....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0