Lagen om alltings jävlighet............

Trodde i min enfald att man bara kunde göra en synundersökning som alla andra men tydligen så är det ytterligare en grej som blir åt h-e.
Var igår på stan och gick till optikern då min syn sista året blivit sämre, trodde att det var dags att fixa brillor men riktigt så enkelt blev det inte. Efter en massa tester visar det sig att jag i princip inte ser ett smack på höger öga och att mitt vänstra öga kompenserar detta ( och där har jag perfekt syn), så det blev inga brillor utan en remiss till ögon (100 kr) och förhoppningsvis får jag ett svar vad det är för fel då. För tydligen så kan man inte testa någonting nu utan att det är fel. Är det möjligem så att kroppen verkligen schangserar efter 30........trodde ju inte att det skulle bli så tydligt. Nu är man i det läget att man inte törs testa sig något mer för vem vet vad de hittar då.

Har varit hemma en hel vecka för VAB med e, då han haft vattkoppor, har även haft m hemma och deras kusin h denna vecka. Vi har spelat dataspel Wiiiiiiiiiiiii och haft mysigt hemma, fast visst ska det bli skönt att jobba på måpndag och jag vet att e längtar efter dagis då han visar magen och att prickarna försvunnit eller torkat.
Utöver detta så har jag varit utanför Arboga och hälsat på en vän och fd körledare. Det var riktigt kul att ses, tyvärr sker det allför sällan. Åkte tillsammans med en kompis som precis opererat sig (gastric bypass) och det har gått jättebra och det ska bli spännande att följa hennes framsteg. Hon verkar iaf må oförskämt bra idag.....=).

Vill bara även säga att jag 8 mars varit rökfri i 5 månader vilket jag faktiskt i ärlighetens namn aldrig hade kunnat trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0