Jaha då var det söndag igen då.....

Veckorna går ju jättesnabbt men helgerna är förbi på ett litet kick. Man hinner knappt blinka så var det söndag kväll och dags att gå till jobbet igen. Och man funderar på vad man har gjort den här helgen egentligen???????
Ibland tror jag att livet går långsammar ju yngre man är. När man var liten och gick i skolan var ett sommarlov oändligt och det kändes som att ett år var flera och nu så hinner man knappt blinka så har man hunnit ha både semester och firat jul. Vet inte riktigt vad det beror på men det kan kanske ha att göra med att man är mindre viktig ju äldre man blir. Kan vara ett spratt av gubben däruppe för att få oss snabbare dit ju äldre vi blir. Hmmmmm......tål att tänkas på ett par varv till, så nu vet jag vad min hjärna ska användas till nästa vecka.

Har idag tillbringat två timmar i telefon med E, jag saknar att jobba med henne enormt. Hon har sunda värderingar och det är så skönt och konstruktivt att bolla ideér och tankar med henne. F-n vill att det ska va som det var i våras när hon va hos oss varje dag, men jag håller tummarna och så får vi se vad framtiden har i sitt sköte (fniss, fniss alltid kul med fula ord i sitt rätta sammanhang). Jag vet iallafall hur jag skulle vilja ha det om jag fick önska (tror jag är Lisa 3 år just nu.....uppryckning och mogna, man får inte alltid som man vill).

Appropå fula ord. M upptäckte för ett halvår sedan ungefär att det finns fula ord i vissa vanliga ord som t.ex Stefan och det var jättekul att säga detta med betoning på fan men hon svor ju inte för det var ju i ordet. Ja de är smarta ibland småknoddarna. Hon har även i helgen skvallrat för mamma tillika mormor att snart i vår familj = 2 timmar. det är nämligen den tiden de får vänta på helgerna innan vi kliver upp och ger dem frukost (har försökt få henne att fixa frukost åt sig och brorsan men hon skyller ppå att hon är för liten = BS) samt informerat densamme per telefon att om hon hade varit ute och lekt så hade hon ju inte kunnat svara i telefon när hon ringde. Hmmm bådar gott inför tonåren med den attityden nu. Ja det ska bli spännande, vet bara att jag inte längtar efter det just nu.

Puh.... tonåren va kul men jobbiga. Allt var så intensivt, svart eller vitt och omtumlande. Man tyckte man kunde allt om livet och lite till och egentligen kunde man ingenting. Tvärtom är det nu iallafall. Ju äldre man blir desto mindre vet man.......eller???????? Ja just nu vet jag inte vad jag vet eller inte vet eller vet jag det?????Jag vet inte eller vet jag eller inte eller.......???? Nä nu ska jag gå och kolla på tv och veta eller inte veta lite till eller hur var det nu??????

Ha det gott............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0