Skor och sommarlov

Nu har jag investerat mina skattepengar i ett par helt onödiga skor á 99 kr.
Bruna, fina med lite klack som låter när man går = inte alls min stil helt enkelt men skönt att ha något nytt .
Brukar ju annars mest gå omkring i ballerinaskor eller gympaskor. Så det är skönt att ha köpt något som jag inte brukar köpa och så det ska bli spännande att se hur ont jag har i fötterna efter konserten. Tänkte inviga dem då (smarta jag hihihihi).
Annars så har skattepengarna betalat lite räkningar (samt en runda på systemet inför midsommar) än så länge och nu så sitter de på mitt konto och väntar på att bli använda. Till vad har jag inte bestämt mig för riktigt ännu men lite kommer väl att gå till semestern kan jag tro och lite shopping och lite skoj för familjen och mig.

M har nu sommarlov eftersom hon gick ut ettan i torsdag. Vi var i skolan och skulle kollade på dem och självklart så stod regnet som spön i backen när det var planerat för utomhusavslutning vilket resulterade i gympasal för barnen och föräldrar och syskon fick vänta i klassrummet. På eftermiddagen fick hon en avslutnings/åttaårs/midsommarpresent av oss, ett Nintendo DS med två spel så just nu är vi världens bästa föräldrar (iallafall till en unge). Hon sitter och spelar detta mest hela tiden och med det väder som är ute just nu så spelar det ingen roll.
På kvällen kom La Familia och käkade önskerätt Spagetti och köttfärssås och till efterrätt Jordgubbstårta. Så det var full rulle med alla ungar och vuxna. Jobbigt men kul på samma gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0