Singstar, vin och Barbados

Ja då har man nått ännu ett lågmärke i sitt åldrande.
30+ på Sala Statt med styrdans och Bardados och jag måste säga att jag inte är så imponerad.
Sala Statt är som en blek kopia å Blue Moon Bar. Och vet inte vad jag ska säga om Barbados men det är inte riktigt min stil. Ser ut som tonåringarna =) gillar de det gör men längtar tillbaka till turnebussen så att de kan lyssna på sin musik som inte är dansband och som de egentligen gillar. Annars tyckte jag det va kul att låtar som "Upp och hoppa"  med Frida från förra årets melodifestival äntligen har hittat hit och andra diverse hitar från 70-talet och fram till nu (som har sorterats bort i Västerås).
Kvällen innan utgång var annars jättetrevlig. Kollegan hade lagat pasta med ost och skinksås och sallad. Det dracks mycket vin som alltid i dessa sällskap och en och annan drink och shots.
Efter diverse tekniska missöden kom äntligen singstar igång och det lyfte partyt till en dimension till. Det oades och soulades, olika schlagerhits avverkades på löpande band och skratt och dans avlöste varann i ett rafflande tempo. Hellre än bra var parollen denna afton och det var jämnt mellan duellanterna och ingen korades som vinnaren men det gjorde absolut ingenting. En kväll som denna var alla vinnare (hmmm den körde vi aldrig Nick Borgen "We are all the winners", next time) och stämningen var på topp på väg ner till Statt.
Där skedde som alltid när man går ut, alla skingrades och en del drog hemåt tidigt.
Nästa gång röstar jag för singstar och ingen utegång. Trevligare att bara snacka skit och skvallra om ditt och datt, äta god mat, dricka gott och bara ha det bra.............
Får se när fotona från kvällen läggs ut på en lokala portalen av "fredrik" =) hahahahahahaha. And the work was no more........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0