Fortsättning följer...............

Det är bara att konstatera att saker sker med ungefär sex månaders mellanrum i vår familj och att livet inte är rättvist. Det spelar ingen roll eller?????

Har fått veta att min syster (världens bästa men jävla dryg ibland) har fått en tumör på ena äggstocken och den är malign. Operation kommer att ske ganska snart coh än vet de inte riktigt hur mycket som behöver tas bort men som det verkar iallafall ena äggstocken.
Självklart är det som ett vacuum för oss ännu en gång och värst är det väl för mamma som ska tacklas med denna djävla sjukdom och dotter ännu ett varv men "life sucks and then you die".....
På andra sidan har jag fått veta att en av mina vänners pappa har fått metastaser lite här och var i kroppen och att man inte kan göra något mer.
Vad säger man och hur stöttar man? Hur är man mot varann när man vet att tiden är knapp?
Djävla skitsjukdom är det iallafall och den invaderar utan minsta hänsyn till något eller någon.........

Glädjeämnen i livet är det inte så gott om just nu och försöker att hålla fast vid dem som är men just nu är det inte så lätt.
Jag är iallafall tacksam att jag har vänner som lyssnar och stöttar och att jag kan vända mig till dem och få vara liten för det behöver även en stor person som jag.

Ett negativt inlägg men ska försöka att sopa ihop bitarna och ta mig samman men ge mig bara lite tid att göra detta....

Kommentarer
Postat av: Sari

Lisa vännen!! Jag vet att du vet att jag finns här men vill ändå säga det igen...

Finns här så du kan prata...massa kramar till dig och din familj

2010-02-19 @ 10:56:04
URL: http://frufiona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0