Det händer grejer nu

Solen skiner och en efterlängtad vår har äntligen kommit efter en lååååång vinter.
Utöver att det händer grejer ute i naturen så händer det saker på hemmaplan.

1 juni ska vi på bröllop i stadshuset mellan sambons syster och hennes man så barnen undrar mest över vad man har på sig på ett sådant bröllop. Har sagt att allt funkar varpå dottern säger: trasiga jeans och skitig t-shirt....
Har lite saker på G som jag inte vill skriva om riktigt ännu men det kommer så fort allt är klart. Kan säga att det är spännande iallafall om allt går i lås.
Simskolan har avlösts av fotbollsträning 2 ggr/vecka för sonen med poolspel och matcher utöver detta. Dottern fortsätter med körsång 1 ggr/vecka och simning 3 ggr/vecka med tävlingar så man vet att man lever. Ska ju även hinna med min sång också vilket är det som hållt en uppe när det känts motigt.

För övrigt så längtar jag efter semestern, känner mig trött och slut. Vill vara ledig........

Har börjat med två nya ledmotiv på jobbet för att klara vardagen lite bättre.....
  • Det är någon annans problem
  • Vem äger frågan?
Med dessa två fraser kan man lätt avhjälpa vad man ska göra eller inte. Är användbart till det mesta. Har ju bestämt mig att begränsa så att jag inte gör mer än det ingår i mina arbetsuppgifter men det är inte så lätt när andra tassar in i våra områden och berättar hur det ska skötas. Ingen nämnd ingen glömd....

Var ute i fredags med tjejerna från KV och det var så trevligt att dricka lite vin, snacka lite skit och äta tillsammans. Borde göra detta oftare insåg vi för det är så skönt att kunna bara vara.

Här kommer dotterns senaste tävlinsvideo...det är hon på bana 3....*stolt mamma*

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150182706554798




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0